به تازه گی یکی از دوستان قدیمی ام را دیدم. بعد از حال و احوال پرسی برایم تعریف کرد که اخیرا چه اتفاق ناگواری برایش رخ داده است. میگفت که برادر کوچکش در مدرسه به دلیل افت فشار و سرگیجه به زمین خورده و سرش شکسته است. او را در بیمارستان بستری کرده اند. اما خوشبختانه خطر رفع شده . او خیلی نگران بود و دائما ابراز ناراحتی میکرد.او در ادامه گفت که دلیل اینکه به دیدار من آمده این است که میخواهد درمورد اتفاقی که برایش افتاده مطلبی در سایت احساس آرام بنویسم تا شاید درس عبرتی برای کسانی باشد که هنوز هم از روش اشتباه او در زندگی استفاده میکنند.

بقیه مطالب را از زبان او خواهید دید:

چند وقتی بود یک همسایه جدید به ساختمان ما اسباب کشی کرده بودند. یه زن و شوهر بودند با یه پسر بچه ی حدودا 12 ساله. یه شب که من رفته بودم خونه مادربزرگم و تو خونه خودمون نبودم . این اقا ساعت حدودای یازده  شب میاد تو حیاط و بخاطر خطی که روی دوچرخه پسرش انداخته شده بود و معلوم نبود کار کیه . شروع کرده بود به فحاشی کردن به اهالی ساختمان.خوشبختانه یا شوربختانه من نبودم که جواب دندان شکنی بهش بدم. اما وقتی فرداش برگشتم خونه و داداش کوچیکم برام تعریف کرد که اون همسایه بالایی دیشب به همه فحش داد تو حیاط. انگار یه کینه و دشمنی خاصی به دلم افتاد . دیگه تاب دیدنشو نداشتم. دلم میخواست خفش کنم. هروقت یادش می افتادم  نفرینش میکردم و تو دلم بدترین اتفاقات رو براش آرزو میکردم.دلم میخواست روی زمین نباش.اونقدر این کینه و دشمنی شدید شده بود که وقتی بصورت  اتفاقی تو کوچه یا راه پله می دیدمش فقط فحش و نفرین بود که از ذهنم میگذشت و با عضب نگاش میکردم و رد میشدم.خلاصه این ناله و نفرین ها ادامه داشت تا اینکه اون اتفاق برای داداشم رخ داد.وقتی اون اتفاق غیر منتظره رو تجربه کردم ناخودآگاه یاد حرفای تو  افتادم که همیشه میگفتی : نفرین و بدخواهی اول به خود شخص نفرین کننده برمیگرده و از تاثیرات سخنان مثبت و این جور چیزا میگفتی.باخودم گفتم: خودم کردم که لعنت برخودم باد.خودم باعث شدم این اتفاق برای داداشم رخ بده. اونقدر ناله و نفرین نثار اون بیچاره کردم تا گریبان خودمو گرفت.الانم فقط برای اون همسایمون دعا میکنم. همش آرزوی سلامتی میکنم. برای خودش و خانواده اش آرزوی سلامتی میکنم. دیگه میدونم که نباید درحق کسی دعای بد بکنم.تاوان بدی دادم.

. صحبت های دوست من تموم نشد و به شدت ابراز ندامت و پشیمانی میکرد از کرده ی خودش.و من خوشحال بودم از اینکه اون متوجه اشتباهش شده.

  کائنات قدرت تشخیص اینکه دعا کننده . داره واسه خودش دعا میکنه یا دیگری . برای خودش نفرین آرزو میکنه یا دیگری رو نداره. 

کائنات توسط خدای مهربان به گونه ای طراحی شده که فقط جواب اون چیزی رو که دریافت میکنه رو به فرستنده برمیگردونه. براشم فرقی نمیکنه که اون طرف داره واسه خودش آرزوی خوشبختی و سلامت میکنه یادیگری. برای خودش آرزوی بدبختی و بیماری میکنه یا دیگری. اون بازتاب اون دعا رو به خود اون شخص تحویل میده.بصورت عملی و واقعی. 

به یادداشته باشید که شما هرگز نمیتوانید از کسی که درخواست آتش کرده اید  . گل دریافت کنید.

شما در مقابل درخواست آتش . حتما آتش دریافت میکنید و این آتش شما را قبل از اینکه بتوانید به دیگری آسیبی برسانید خواهد سوزاند.

همیشه برای اطرافیانتان آرزوی بهترین ها رو داشته باشید.آرزوی سلامتی کنید. حتی اگر کسی هست که شما دل خوشی از او ندارید. بخاطر خودتان این کار را بکنید نه بخاطر او. وقتی شما دعای خیر و برکت از زبانتان خارج میشود کائنات خیر و برکت را به فرستنده ی دعا باز میگرداند.

همیشه ورد زبانتان باشد : خدا به شما سلامتی بده. خدا به شما برکت عنایت کنه.همیشه سلامت و شاد باشید.خدایا سلامتی و شادی را قرین این دوست من بگردان.خدایا ثروت و دارایی فراوان به دوستان و اطرافیان من عنایت کن . در این بین من را هم در گروه آنها قرار بده.

خوب به یاد دارم که در دوران کودکی . وقتی پدرو مادرم میخواستند دعایی خیر درحق من یا بقیه خواهر و برادرانم بکنند اول برای فرزندان دیگران دعا میکردند. چقدر قشنگ بود این دعا. هنوز هم به یاددارم. میگفتند: خدایا فرزندان همه را در پناه رحمت بی پایانت درسلامت و امنیت قرار بده آنگاه فرزندان ما راهم درکنار آنها  از سلامتی و امنیت بهره مند کن.

همیشه سلامت و شاد و پیروز باشید.


احساس آرام نفرین ,سلامتی ,خودش ,آرزوی ,میکنه ,اینکه ,آرزوی سلامتی ,برای خودش ,داره واسه ,خودش آرزوی ,همیشه سلامت ,آرزوی سلامتی میکنم منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فیروزه کوبی کبوترداران کشور کولرهای آبی به دنبال یه لبخند از ته دل Mobile Phone Tablet PC پاسخ سوالات مسابقه درس هایی از قرآن کانال دهم تجربی انسانی ریاضی کانال کنکور ۹۹ قالب رزبلاگ و وبلاگ و گرافیک و ابزار وب رز اسکین مرجع سوالات امتحانی | Azmoondl